Overstappen naar ons bureau, een verstandige keuze! Wij hebben immers een duidelijke prijs zonder verrassingen en gaan er van uit dat u bij ons blijft vanwege een prettige wijze van samenwerken met een open vizier.

Sommige bureaus vertrouwen liever op (boete)clausules en lange contracttijden om gastouders en ouders aan zich te binden. Wij vinden dat onnodig, wij gaan er van uit dat onze prettige samenwerking, korte lijnen en fijne software reden genoeg zijn om een lange relatie te hebben.

Wij zijn gestart als gastouderbureau met als hoofddoel het goed bijhouden van een deugdelijke administratie en controle op veiligheid en goede zorg. Dit zijn de taken die elk gastouderbureau heeft. Wat wij echter merkten bij veel gastouders, is dat men belang hecht aan prettig contact met bekende personen. Als kleinschalig bureau kunnen wij dat zeker! Behalve dat wij u ondersteunen op pedagogisch vlak en de verplichte zaken (intakegesprekken, risico inventarisatie, evaluaties, betalingen, geschillen), bieden wij ook maatwerk ondersteuning waar het gaat om uw contacten met ouders en bedrijfs vraagstukken. Wij zijn ook aangesloten bij de geschillencommissie en het KNGO.

Wij betalen geen EHBO voor gastouders, wij zijn immers geen werkgever. Voor deelname aan de trainingen die wij aanbieden brengen wij een cursusbijdrage in rekening. De hoogte daarvan is afhankelijk van het aanbod. Deelname is niet verplicht, aangezien gastouders vaak bij meer bureaus aangesloten zijn en misschien verkiezen om daar trainingen te volgen.

Zie je op tegen het ondernemerschap?

Jij kan het! Echt waar. Het starten van een bedrijf, bijhouden van een administratie, opzetten en bijhouden van een site en social media klinkt voor sommigen als een hoop werk, maar je zal zien dat dit in de praktijk niet heel veel tijd en moeite kost. Het is echter wel iets dat je in de opstartfase tijd en hoofdbrekens gaat kosten. Daar kunnen wij jou in ondersteunen met adviezen, bestanden en netwerk.

Oftewel, wij zien gastouders als serieuze zakelijke klanten die niet alleen uit liefde voor kinderen handelen, maar ook een goed inkomen en ondersteuning wenst.

Wanneer word ik betaald?

Wanneer wil je betaald worden? Bij De Duiventil vinden wij het geen probleem om af te wijken van ons standaard facturatieschema. Standaard factureren wij op de eerste van de maand de uren van de afgelopen maand. Als ouders later accorderen, volgt uiteraard ook latere betaling. Na vijf dagen wachten worden uren echter automatisch goedgekeurd. Wij incasseren normaliter dus op de 3e of 4e en betalen doorgaans op de 5e of 6e uit.

Het is mogelijk om voor al jouw klanten een andere facturatiedatum af te spreken (bijvoorbeeld de 20ste), je kan in het vooruit of achteraf factureren. je kan kiezen om alle klanten zelf te laten overschrijven of gebruik te maken van automatische incasso. Je kan verschillende tarieven hanteren. Per kind 1 tarief (het is wel mogelijk om daar een nachttarief en weekend tarief in op te nemen).

Tot op heden is het ons gelukt om betaalachterstanden door vraagouders te beperken tot 2% en dat is een zeer nette score.

Hoe werkt dit?

Aansluiten is simpel; neem contact op via mail/app/messenger/telefoon, wij spreken elkaar telefonisch om te bespreken wat wij voor elkaar kunnen betekenen. Soms komt daar niet gelijk een samenwerking uit voort, geen probleem, wij weten jou te vinden. Is het wel tijd om in actie te komen, dan komen wij langs voor een echte kennismaking en eventueel  gelijk de RI&E en het papierwerk. Wij doen niks op papier, alles is digitaal. Ter plekke kunnen wij documenten scannen. Die afspraak duurt doorgaans een uur of anderhalf uur. In verband met de drukte van jouw werk, spreken wij graag ’s avonds af, maar desgewenst ook op een ander moment.

In het kort

Schrijf je in via deze link -> We maken een afspraak -> stuur indien mogelijk digitaal diploma, ehbo, ID en een PRK koppelverzoek -> Ik kom langs voor de kennismaking/RI&E/samenwerkingsovereenkomst -> klaar!